söndag 21 oktober 2012

Ida

En fotokompis behövde porträttbilder till sina studier. Jag tipsade om Ida på villkoret att jag också fick vara med för att "träna". Jag har nämligen tyckt att det har varit förtvivlat jobbigt att fotografera människor. Det har gått bra att ta bilder på människor som varit upptagna med att göra något, t ex under triathlon, hopptävlingar eller på bröllop som gäst så länge ingen har brytt sig om mig, men att ta bilder på människor som är medvetna, där har det varit en riktig hårdknut. Men nu har jag haft möjligheten att få prova fotografera tre unga tjejer under lite lekfulla och kravlösa förhållanden och upptäckt hur otroligt roligt det är!
Här kommer några av mina bilder på Ida Wiik som ställde upp som modell en söndagförmiddag i oktober, vädret var som vanligt mulet men regnet höll sig precis tills vi var klara, särskilt varmt var det inte heller...











Tack Ida!

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket fina bilder med trevliga bakgrunder

Margita