onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!



Bilder från nyårspromenerande i vår vackra stad Säter. Det är riktig vinter med snö, rimfrost och ca -10 grader.

Önskar jag kunde ha kameran med mig när jag är ute och rider, ser så många härliga "bilder" , men med lite väl vinterpigga kusar känns det för riskfyllt att låta den följa med. Minnesbilderna får man spara i den personliga hårddisken istället. Njuter i fulla drag av att kunna rida utomhus i dagsljus. I övrigt är det mycket mys i soffan, gärna tillsammans med datorn eller nån av julklappsböckerna. Känner att jag behöver mycket tid att hämta nya krafter efter det milt sagt intensiva andra halvåret av 2008, tapetseringen av matrummet får vänta.

Ser fram mot ett gott nytt 2009 men nu har jag slutat önska mig ett lugnare år, det är ingen idé, det är bara att gilla läget och försöka hänga med. Sommaren har redan två höjdpunkter inplanerade, Italien med Mats härliga fotbollstjejer och en härlig sommarkväll i Dalhalla med "a night at the opera" (repris från vår Karlstadweekend i november). I övrigt önskar jag att det nya året innehåller mer tid för mig själv, mycket promenerande med span på fåglar (tillsammans med det nya objektivet jag förtvivlat försöker spara ihop till :-) och ryggsäcken tomten kom med! ), tid för hästarna, vänner/släkt och självklart tid för Mats med eller utan Dolly. Dolly? Henne ska jag berätta mer om en annan dag.
Gott Nytt År !!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har lyckats hitta din blogg. Snygga bilder från Säter. Kul att se när man inte bor kvar däruppe längre - det är såååå vackert.
Ha en trevlig helg.
// Bellan

Louise sa...

oj de kankse e lite sent, men GOTT NYTT ÅR på dig med haha :) hälsa Mats de också ;D längtar sååå mkt till Italen de kmr bli hur kul som helst :D kraaaaaam!!!! :D